Orta Öğretimde görev yapan alan öğretmenlerin eğitimde FATİH Projesi’nin ana
bileşenleri olan donanım ve yazılım altyapısının sağlanması, eğitsel e-içeriğin
sağlanması ve yönetilmesi, öğretim programlarında etkin Bilişim Teknolojilerinin
kullanımı ve öğretmenlerin hizmet içi eğitime yönelik görüşlerini tespit
etmektir. Olgu bilim deseninin kullanıldığı bu çalışmada Ağrı ilindeki pilot okullardan
birisi olan Hayrettin Atmaca Anadolu Lisesi’nde 2012-2013 Eğitim-Öğretim
yılının bahar döneminde görev yapan 15 öğretmenin görüşleri açık uçlu anket
yardımı ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Anketlerden elde edilen bulguların sonucunda; bu projede pilot
uygulama için gerekli olan bilgisayar teknolojisinin sağlandığı ancak bu teknolojilerin derslerde
kullanılabilmesi için gerekli e-içeriğin olmadığı, öğretmenlere sunulan hizmet
içi eğitim sürecinde öğretmenlerin bilgisayar teknolojilerini kullanma deneyimine yeterince sahip olmadıkları
ve dağıtılan tablet bilgisayarların amacına uygun olarak kullanılmadığı görülmüştür.
Bu sonuçlara dayanarak;
FATİH Projesinin uygulanmasının daha etkili
olması için; dağıtılan tablet bilgisayarların
içerikleri derslere uygun olarak yapılandırılmalıdır. Ayrıca, öğrencilerin tablet
bilgisayarları oyun gibi farklı amaçlarda kullanmaları engellenmelidir. Hizmet
içi eğitimleri her okul kendi bünyesinde Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri
yardımıyla hızlı ve kesin çözüm odaklı olarak yapmaları daha faydalı olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder